
Każdy bank wprowadza co jakiś czas do swojej oferty nowe produkty lub nowe formy dotychczasowych produktów. W jednym i drugim przypadku produkt taki trzeba odpowiednio wypromować. Chodzi o to, aby ludzie poznali produkt, bo tylko wtedy będą mogli z niego skorzystać. Im większa liczba osób dowie się o nowościach, tym więcej z nich skorzysta, a więc wprowadzenie tej nowości na rynek odniesie skutek w postaci zysków dla banku. Jak można prowadzić działania promocyjne bank, aby uczynić swoje nowe produkty bardziej znanymi wśród klientów oraz osób, które nimi nie są? Wymienić można liczne działania, ale niektóre są bardziej popularne, a inne mniej. Rzecz jasna wiele zależy od ich skuteczności.Skuteczne jest na pewno eksponowanie nowych produktów przez gadżety reklamowe, takie jak np. długopisy reklamowe, oczywiście „wyposażone” w odpowiednie nadruki. Nadruki te przedstawiają logo banku, ale także hasła i slogany, które mają na celu wypromowanie nowego produktu lub tego samego produktu, ale w nowej formie czy w nowych warunkach.
Długopisy reklamowe banki przede wszystkim rozdają. Nie praktykuje się raczej ich sprzedaży. Promuje się je m. in. w placówkach banków. Każda osoba odwiedzająca placówkę ma okazję podpisywać się tym długopisem, a nawet otrzymać go jako upominek, jeśli np. zdecyduje się na uruchomienie danego produktu.
długopisy reklamowe są bardzo skuteczne, ponieważ niosą z sobą hasła podane w bardzo dobrej dla klienta formie. Hasła te są zwykle chwytliwe. Jak one mogą brzmieć? Przede wszystkim powinny reklamować nowy produkt, podając jak najwięcej jego zalet. Najlepiej, aby hasła były krótkie i łatwo wpadały w pamięć. Na długopisach hasło może być wyłącznie krótkie ze względu na ograniczoną mocno powierzchnię tego gadżetu. Ale nie jest to żadnym problemem, bo hasło reklamowe powinno być tak czy inaczej krótkie.
Jeśli taki długopis z hasłem reklamującym dany nowy produkt jest dostępny w placówce banku każdy klient może się w nim zapoznać. I dlatego jest to tak skuteczna reklama.